سرخط خبرها

گزارشی از میزان فروش ۴  فیلم اکران نوروزی در ۳  روز نخست اکران

  • کد خبر: ۲۱۷۷۵۳
  • ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷
گزارشی از میزان فروش ۴  فیلم اکران نوروزی در ۳  روز نخست اکران
چهار فیلم جدید «پرویزخان»، «نوروز»، «ایلیا؛ جست وجوی قهرمان» و «آپاراتچی» در افتتاحیه شان ۹۰۰میلیون تومان فروختند.

به گزارش شهرآرانیوز سینما‌ها در روز‌های پایانی اسفند هر سال شاهد مخاطب چندانی نیستند. امسال نیز سینما‌ها از این قاعده مستثنا نبودند، به طوری که برای افتتاحیه چهار فیلم جدید اکران یعنی «پرویزخان»، «نوروز»، «ایلیا؛ جست وجوی قهرمان» و «آپاراتچی»، فقط ۱۳هزارو۶۵۰ نفر به سینما رفتند تا ۸۹۹میلیون تومان به گیشه واریز کنند. همان گونه که انتظار می‌رفت، «پرویزخان» عملکرد بهتری را در مقایسه با سه فیلم دیگر داشت و توانست ۷هزارو۸۰۰ نفر را به سینما‌ها بکشاند. نخستین ساخته علی ثقفی در سه روز نخست نمایشش در ۲۰۹سانس نمایش داده شد و ۵۶۱میلیون تومان نیز فروخت.

«پرویزخان» به حاشیه‌های دوران مربیگری پرویز دهداری در تیم ملی فوتبال کشورمان می‌پردازد. «نوروز» هم افتتاحیه اش را با ۲هزارو۲۰۰ نفر آغاز کرد و توانست با ۲۸۳سانس نمایش، گیشه ۱۳۷میلیونی داشته باشد. 

«ایلیا؛ جست وجوی قهرمان» نیز با نمایش در ۲۷۸سانس، ۲هزارو۴۰۰ نفر را به سینما‌ها کشاند و ۱۱۹میلیون تومان فروخت. «آپارتچی»، اما کمتر از انتظار ظاهر شد و با ۱۵۰سانس نمایش، فقط ۱۲۵۰مخاطب داشت و توانست ۸۲میلیون تومان بفروشد. این آمار درحالی به دست آمده است که «تمساح خونی» در همین مدت سه روز، با استقبال خوبی روبه رو شد، به طوری که ۹۰هزار نفر این فیلم را تماشا و ۶میلیارد تومان به گیشه واریز کردند. البته در این آمار، سه فیلم «تمساح خونی»، «بی بدن» و «آسمان‌غرب» حضور ندارند، زیرا «تمساح خونی» اکرانش را از ۱۶اسفندماه آغاز کرد. «بی بدن» نیز از پنجشنبه روی پرده رفت و هنوز فرایند سه روزه افتتاحیه این فیلم کامل نشده است و «آسمان غرب» نیز با پایان مراحل فنی اش، از دوشنبه روی پرده خواهد رفت.

در پایان باید به این نکته مهم نیز اشاره کرد که اکران نوروز۱۴۰۳ به دلیل تعطیلات شب‌های قدر، محک چندان مناسبی برای سنجش میزان مخاطبان سینما نخواهد بود و آوردگاه اصلی، اکران عیدفطر است. بنابراین، انتظار می‌رود با آغاز سال۱۴۰۳ میزان استقبال از آثار اکران نوروزی شدت بیشتری به خود بگیرد و رونق تصاعدی خوبی نصیب این هفت فیلم شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->